Jumaat, 10 Jun 2011

BACA dan RENUNGKANLAH, khas nya bagi umat ISLAM

Assalamualaikum saudara ISLAM ku sekalian ~
Tolonglah ambil masa, sekurang-kurangnya 3 MINIT untuk membaca NOTA ini.

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha pengasih,  


Bayangkan jika ini berlaku kepada anda.


Suatu hari pada masa sembahyang Juma'at yang di hadiri lebih kurang 1,000 jema'ah. Tiba tiba datang dua orang pemuda menutupi seluruh tubuhnya dengan pakaian berwarna hitam, tak nampak apa apa. Cuma dua biji mata dan membawa MESIN GUN.

Lalu berkata “ Siapa yang SANGGUP MATI kerana ALLAH, sila berdiri 

Selepas mendengar kata kata pemuda itu maka segeralah bertempiaran para jema'ah itu menyelamatkan diri,  daripada 1,000 jema'ah yang ada tadi kini cuma tinggal 40 oraang sahaja yang masih berdiri termasuk Pak Imam. Pemuda itu pun segera membuka penutup mukanya lalu berkata  “ Oh Pak Imam, saya dah halau semua yang HIPOKRIT, sekarang marilah kita mendirikan sembahyang juma'at  :)

Macam mana ? Adakah anda rasa lawak dan terhibur dengan cerita di atas ? Renungkanlah.

Lawakkan dari 1,000 orang yang mengaku dia Islam hanya 40 orang sahaja yang betul betul beriman dan sanggup mati kerana ALLAH.

Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan Allah apabila menghadapi bahaya.


Lawakkan apabila seseorang itu senang lenang dan lalaikan suruhan Allah tetapi apabila dalam kesusahan barulah mencari dan meminta pertolongan dari Allah dan Rasullullah ?

Lawakkan apabila ramai orang percaya pada gossip dan apa yang tertulis dalam surat khabar daripada apa yang tercatit di dalam Al-quran ?

Lawakkan apabila kita boleh bersembang dengan boyfriend/girlfriend berjam-jam tapi nak berdoa kepada Allah .. Satu jam pun tak sampai.

Lebih lawak lagi bila kita boleh post notes lawak ke semua tempat tapi berasa berat untuk memPOST notes berunsurkan agama.

Dan paling lawa berapa orang lepas baca notes ini akan sampaikan kat orang lain ?

Wallahualam.  Sebarkanlah seikhlas hati 


- Hamba Allah -

Tiada ulasan:

Catat Ulasan